Corrections: November 6, 2019 – The New York Times


An article on Monday about transgender children and school sports referred imprecisely to a child at the center of a custody dispute in Texas. The child’s gender is contested by the parents.

An article on Tuesday about an effort by Republicans to flood the phone lines of House Democrats misattributed a quotation. It was Adav Noti, not Joe Birkenstock, who said, “They can use campaign and R.N.C. funds for impeachment-related work, including legal and advocacy.”

An article on Monday about the dismissal of Steve Easterbrook from McDonald’s misstated the role of John Hamburger at the Franchise Times. He is the publication’s president, not its editor.

An article on Tuesday about the Ethiopian runner Girma Bekele Gebre misstated the amount of money he collected after he finished the New York City Marathon. It was $55,000, not $40,000. (He won a $15,000 bonus for finishing faster than 2:09.)

An article on Saturday about Deborah F. Rutter, the president of the Kennedy Center, misspelled the surname of the chairman of the Kennedy Center’s board. He is David M. Rubenstein, not Rubinstein.

A picture caption with an article on Monday about the results of the New York City Marathon misstated where the runners on the Verrazzano-Narrows Bridge were headed. It was Brooklyn, not Manhattan.

An Op-Ed essay on Monday about clothing’s contribution to climate change misidentified the 32 entities that set targets for reducing emissions in the apparel industry in August. They were clothing companies, not clothing brands.

An obituary on Saturday about the biologist Victoria Braithwaite, who maintained that fish feel pain, misquoted a passage from Ian McEwan’s novel “Saturday.” The novel’s protagonist, who is debating how much empathy to have for the creatures for sale at a fish market, says that being “selective in your mercies” is the key to human success, not “selected in your mercies.”

An obituary on Sunday about the baseball player turned broadcaster Ron Fairly referred incorrectly at one point to the three World Series won by the Los Angeles Dodgers when he was on the team. As correctly noted elsewhere in the obituary, they were in 1959, 1963 and 1965; they were not all in the 1960s.

Errors are corrected during the press run whenever possible, so some errors noted here may not have appeared in all editions.

To contact the newsroom regarding correction requests, complaints or other comments about our coverage, please email or call 1-844-NYT-NEWS (1-844-698-6397).

Comments on editorials may be emailed to or faxed to (212) 556-3622.

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637) or email

Source : Nytimes